Czynnik ludzki dotyczy wszystkich spraw i trudności jakie będą miały osoby korzystające z tablicy i z Twojego oprogramowania. Chodzi tu jednak nie o aspekt informatyczny, ale o psychologię i socjologię pracy ze sprzętem. Kilka rad i tematów do przemyślenia na pewno nie zaszkodzi.
Pamiętaj zatem, że wiele osób używać będzie tablicy po raz pierwszy. Będą to osoby, które nie mają ani wprawy, ani zrozumienia jak taka tablica działa. Wszystko, co będą umiały, to wziąć pisak i próbować coś nim robić. Będą próbować też pisać palcem, długopisem lub wskaźnikiem. Niektórzy spróbują ścierać narysowany obraz gąbką! Inne osoby będą chciały korzystać z tablicy podobnie jak to robią z telefonem, przesuwając po jej powierzchni palcem. Mogą szukać opcji znanych z tabletów dotykowych, na przykład wielodotyku lub możliwości przesuwania i przybliżania obrazu. Uczniowie będą zainteresowani tym, co śmiesznego można zrobić z taką tablicą, a nauczyciele, czy można szybko i wygodnie narysować coś, co przyda się na lekcji. W tym momencie możesz zastanowić się dla kogo piszesz oprogramowanie, i przynajmniej spróbować odgadnąć niektóre potrzeby. Wartościowe jest rozmawianie z nauczycielami lub uczniami, i słuchanie tego co mówią na temat sposobu w jaki wyobrażają sobie pracę z tablicą. Może to być dla Ciebie cenne źródło informacji i pomysłów.