Oprócz spraw związanych z ludźmi i ich percepcją, ważną rzeczą jest technologia. Tutaj masz szerokie pole do wyboru, i oczywiście zastosowane rozwiązania mogą w pewien sposób wpłynąć na to, czy Twój produkt będzie łatwo, czy trudno stosować.
Jest oczywiste, że decyzję na temat dostępności swojego produktu podejmujesz już na etapie projektowania. Zastanów się, czy chcesz tworzyć jedynie w środowisku Windows, czy także wykonasz jakąś pracę dla Linuksa. Jeżeli użyjesz bibliotek wspieranych przez oba rodzaje systemów, znacznie zwiększysz uniwersalność swojego rozwiązania. Praktyka pokazuje, że największą popularność zdobywają produkty dostępne na wszystkie systemy.
Tablica jako urządzenie jest w najprostszej wersji widziana przez komputer jak jeszcze jedna mysz. Tablica może być połączona z komputerem za pomocą przewodu USB lub poprzez interfejs Bluetooth. Opracowując swój program powinieneś przewidzieć możliwe uwarunkowania techniczne i odpowiednio się do nich dostosować. Szukaj rozwiązań w zakresie znanych technologii i łącz ze sobą różne pomysły. Tablica może stać się nie tylko deską kreślarską, ale także instrumentem muzycznym, miernikiem, urządzeniem pomiarowym lub platformą do prowadzenia eksperymentów. Jeżeli pozwolisz na rzucanie w tablicę np. grochem i będziesz notował położenia uderzeń, możesz pokazać jak obliczyć liczbę PI (metoda ze strzelaniem do koła). Aby stworzyć aplikację działającą na tablicy interaktywnej, nie potrzebujesz wymyślnych narzędzi. Popularne języki programowania powinny wystarczyć, jeżeli posiadają wsparcie dla obsługi myszy. Twoja tablica to mysz, zatem możesz testować swoje oprogramowanie nawet bez tablicy! Oczywiście są pewne różnice (np. nie masz prawego przycisku w niektórych modelach), ale nie pozwól, aby to było przeszkodą.